Tvorba biznis plánu vyžaduje čas, špecifické znalosti a skúsenosti. Pomôcť vám v tomto smere môžu online kurzy LinkedIn. V rámci nich získate praktické rady, ukážky i šablóny týkajúce sa, napríklad podnikateľských stratégií, finančného plánovania i tvorby obchodných plánov. Samotná platforma je aj vhodným nástrojom na sieťovanie a hľadanie investorov.
Ak neviete, ako sociálna sieť LinkedIn, ktorá má viac ako 1 miliardu používateľov, funguje, využite LinkedIn a biznis konzultácie u profesionálov. Skúsení konzultanti a poradcovia vám môžu poskytnúť rady na mieru nielen pri tvorbe biznis plánu. Poradenstvo pre podnikateľov má jednoducho cenu zlata. Je dôležité nielen na vypracovanie biznis plánu, ale aj poznanie a realizáciu stratégií na prezentáciu vášho projektu potenciálnym investorom.
Ako vytvoriť biznis plán pre získanie investorov? Pomôžu aj online kurzy LinkedIn
Ak chcete získať investície pre svoju spoločnosť, vypracovanie efektívneho biznis plánu je nevyhnutnosť. Jeho cieľom je, aby potenciálnych investorov zaujal a pochopili z neho, aký je potenciál vášho podniku. Pomôcť vám môžu už spomínané online kurzy LinkedIn, kde nájdete cenné informácie a osvojíte si praktické zručnosti. Aj vďaka nim môžete pretaviť nápad do reálnej podoby. Čo je v tomto smere dôležité?
V biznis pláne pre investorov nesmie chýbať pútavý obsah, ktorý potenciálnych investorov zaujme natoľko, že si ho prečítajú celý. V rámci analýzy trhu, jeho veľkosti, konkurencie i trendov v odvetví jasne definujte cieľového zákazníka. Pridajte popis podniku a ponúkaných produktov a služieb. Súčasťou biznis plánu by mal byť aj operačný plán, vrátane organizačnej štruktúry.
Investorov zaujíma aj marketingový plán s marketingovými stratégiami, cieľovými trhmi a propagačnými kanálmi. Nevyhnutnosťou je finančný plán s minulými finančnými údajmi i predpokladanými budúcimi výdavkami. V rámci biznis plánu predstavte aj svoj manažérsky tím, riziká a príležitosti vášho podnikania a spôsob financovania. Pridajte prílohy, teda finančné výkazy, popisy produktov či životopisy manažérov.
Pri tvorení biznis plánu stavte na odbornosť, stručnosť a prehľadnosť. Tie môžu byť pri hľadaní potenciálnych investorov kľúčové.